Guinness са известни с това, че правят по-добри реклами, отколкото бира - в противен случай от този пост не би имало смисъл. От бая време си търсех извинение да пусна подобен и ето, че такъв момент дойде. Преди 2 седмици Гинес завъртяха новия си рекламен клип за един пощурял часовник, който прави хората щастливи - и, както обикновено, в тези 90 секунди има повече атмосфера, отколкото в един средностатистически филм:
Мястото е Чехия, времето - 1890, музиката - естествено е Vltava на Сметана (която последно красеше трейлъра на Дървото на живота), а забавено-забързаният каданс е от правилно използваните. Цената е 6.5 милиона евро, а основното име в кредитите е на Питър Туейтс от Gorgeous (чието портфолио не е за изпускане).
Този рекламен клип се брои за нещо като втора част на Made of More-кампанията на Гинес, започнала миналата есен с един облак, изследващ мегаполис на фона на Дани Елфман от Едуард Ножиците, който изведнъж решава, че не иска да повече да е обикновен облак:
Част от същата кампания са и фотографиите на Nadav Kander, в които се оказва, че има повече production, отколкото postproduction:
Естествено, всичко това, чисто откъм креативност, не може да стъпи на малкия пръст на двете брутални антиеволюционни и прокреационистични реклами на Гинес от близкото минало:
1) Bring it to Life от 2009, за която се носят слухове, че са пръснати към десетина милиона паунда, и която е заснета от оператора на Нолан - Уоли Пфистер, както добре си личи от всичките му там прехвърчащи водни пръски, искри и сняг:
2) noitulovE от 2006, която, долу ръцете, е най-добре замислената и изпълнена (и отново - адски скъпа) реклама на бира в историята. Жалко, че я няма в резолюцията, което заслужава, но все пак успях да я намеря в поносим вариант:
P.P.S. Когато темата е бирени реклами, няма как да се мине без добре известния ташак на Carlton Draught:
P.P.P.S Да трансформираш noitulovE в Evolution, както си му е редът, беше необходимо само Avidemux v2.5 и 2 минути декодиране. Enjoy!
Да бе, то всичко е прокреационистка конспирация... Всъщтност кое му беше антиеволюционното на нтората реклама?
ОтговорИзтриванеИначе як пост.
Е, естествено това не беше казано чак толкова насериозно, че чак конспирация да е. Второто не е антиеволюционистко пер се, ама е малко като да си окачиш обърнат кръст на врата. :)
Изтриванеказвам ти наздраве с някакъв пошъл Хайнекен, готин пост за феновете на бирата и добрите шорт-мувита :)
ОтговорИзтриванеbtw, Budweiser също имаха попадения преди време, включително Wazaaa-поредицата.. любимото ми остава това:
https://www.youtube.com/watch?v=ObTCcW89lIw
Cheers! :D
Хах, Джовани, това не го знаех. :)
ИзтриванеКато каза Хайнекен, там си спомням едно, в което Финчър и Брад Пит се подвизаваха - сигурно им е коствало цяло състояние:
https://www.youtube.com/watch?v=eGxihkuQeVE
Cheers :)
хах, не е лошо това, не го бях гледал :D
ИзтриванеА това :)
Изтриванеhttp://www.youtube.com/watch?v=vW-wtCHsIN0
Последното е дъртичко, но достатъчно култово, за да получава периодично разни Фейсбук-възкресения... придружени от фанатични феминистки вопли. :)
ИзтриванеPS Добро копи; добър semi-офтопик.
Хах, това Тед ли беше на финала? Знаех си, че ще има смисъл от тоя пост. :)
ИзтриванеДобре, покачваме градусите. Това на Джони Уокър наистина си е класиката в жанра. Ето едно от последните на Мартини. И две на Jameson (тук и тук), които са повече изпълнение, отколкото съдържание.
Докато бачках из тъпите рекламни агенции, толкова много "фестивални" реклами за алкохол, а и не само, сме изгледали, че не знам откъде да подхвана. :) Примерно... Иначе винаги съм предпочитал креативността на социалните кампании, жесток buzz killer ca. Ъм, примерно. :D За да върна партито, ще споделя и това крайно смущаващо азиатско безумие. :)
ОтговорИзтриванеPS Да се върнам на бирата обаче с две семпли, но все още свежи класики: едно, две.
И с една непопулярна, но много атмосферна, почти терънсмаликова реклама на Duvel.
ИзтриванеUPDATE: Постът вече си има постпостпостскриптум. :)
ОтговорИзтриванеГотини са всички :) Тази също е идейна - http://www.youtube.com/watch?v=blWZR3hyLp0
ОтговорИзтриване