10 февруари 2013 г.

12 5% алкохол / 100% кино

Guinness са известни с това, че правят по-добри реклами, отколкото бира - в противен случай от този пост не би имало смисъл. От бая време си търсех извинение да пусна подобен и ето, че такъв момент дойде. Преди 2 седмици Гинес завъртяха новия си рекламен клип за един пощурял часовник, който прави хората щастливи - и, както обикновено, в тези 90 секунди има повече атмосфера, отколкото в един средностатистически филм:
Мястото е Чехия, времето - 1890, музиката - естествено е Vltava на Сметана (която последно красеше трейлъра на Дървото на живота), а забавено-забързаният каданс е от правилно използваните. Цената е 6.5 милиона евро, а основното име в кредитите е на Питър Туейтс от Gorgeous (чието портфолио не е за изпускане).

Този рекламен клип се брои за нещо като втора част на Made of More-кампанията на Гинес, започнала миналата есен с един облак, изследващ мегаполис на фона на Дани Елфман от Едуард Ножиците, който изведнъж решава, че не иска да повече да е обикновен облак:
Част от същата кампания са и фотографиите на Nadav Kander, в които се оказва, че има повече production, отколкото postproduction:
 
Естествено, всичко това, чисто откъм креативност, не може да стъпи на малкия пръст на двете брутални антиеволюционни и прокреационистични реклами на Гинес от близкото минало:

1) Bring it to Life от 2009, за която се носят слухове, че са пръснати към десетина милиона паунда, и която е заснета от оператора на Нолан - Уоли Пфистер, както добре си личи от всичките му там прехвърчащи водни пръски, искри и сняг:

2) noitulovE от 2006, която, долу ръцете, е най-добре замислената и изпълнена (и отново - адски скъпа) реклама на бира в историята. Жалко, че я няма в резолюцията, което заслужава, но все пак успях да я намеря в поносим вариант:

P.S. Мейкинги на 1) и 2).

P.P.S. Когато темата е бирени реклами, няма как да се мине без добре известния ташак на Carlton Draught:

P.P.P.S Да трансформираш noitulovE в Evolution, както си му е редът, беше необходимо само Avidemux v2.5 и 2 минути декодиране. Enjoy!

12 коментара:

  1. Да бе, то всичко е прокреационистка конспирация... Всъщтност кое му беше антиеволюционното на нтората реклама?

    Иначе як пост.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е, естествено това не беше казано чак толкова насериозно, че чак конспирация да е. Второто не е антиеволюционистко пер се, ама е малко като да си окачиш обърнат кръст на врата. :)

      Изтриване
  2. казвам ти наздраве с някакъв пошъл Хайнекен, готин пост за феновете на бирата и добрите шорт-мувита :)

    btw, Budweiser също имаха попадения преди време, включително Wazaaa-поредицата.. любимото ми остава това:
    https://www.youtube.com/watch?v=ObTCcW89lIw

    Cheers! :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хах, Джовани, това не го знаех. :)

      Като каза Хайнекен, там си спомням едно, в което Финчър и Брад Пит се подвизаваха - сигурно им е коствало цяло състояние:
      https://www.youtube.com/watch?v=eGxihkuQeVE

      Cheers :)

      Изтриване
    2. хах, не е лошо това, не го бях гледал :D

      Изтриване
    3. А това :)
      http://www.youtube.com/watch?v=vW-wtCHsIN0

      Изтриване
    4. Последното е дъртичко, но достатъчно култово, за да получава периодично разни Фейсбук-възкресения... придружени от фанатични феминистки вопли. :)

      PS Добро копи; добър semi-офтопик.

      Изтриване
    5. Хах, това Тед ли беше на финала? Знаех си, че ще има смисъл от тоя пост. :)

      Добре, покачваме градусите. Това на Джони Уокър наистина си е класиката в жанра. Ето едно от последните на Мартини. И две на Jameson (тук и тук), които са повече изпълнение, отколкото съдържание.

      Изтриване
  3. Докато бачках из тъпите рекламни агенции, толкова много "фестивални" реклами за алкохол, а и не само, сме изгледали, че не знам откъде да подхвана. :) Примерно... Иначе винаги съм предпочитал креативността на социалните кампании, жесток buzz killer ca. Ъм, примерно. :D За да върна партито, ще споделя и това крайно смущаващо азиатско безумие. :)

    PS Да се върнам на бирата обаче с две семпли, но все още свежи класики: едно, две.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И с една непопулярна, но много атмосферна, почти терънсмаликова реклама на Duvel.

      Изтриване
  4. UPDATE: Постът вече си има постпостпостскриптум. :)

    ОтговорИзтриване
  5. Готини са всички :) Тази също е идейна - http://www.youtube.com/watch?v=blWZR3hyLp0

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.