18 юни 2011 г.

0 Trailer week / TV

TV-форматът си има своите специфики, както ще стане ясно от "класацията" по-долу. В началото трябва да уточня, че отчаяно се старах да сложа колкото се може по-малко продукция на HBO, но просто не успях - реалността е, че те издухват всякаква конкуренция. С малки изключения. И така:

10 Weeds
Шоутайм по принцип правят сравнително смотани сериали, които издържат максимум два сезона на напрежението, но веднъж на 100 случая успяват да ги изрекламират както трябва. Промото на Треволяка е точно от онези типични TV-тийзъри, които нямат за цел да зарибят нова аудитория, а да покажат на старата, че любимото им сериалче пак се задава на хоризонта. В случая, всяка прилика с разширените зеници на Аронофски е напълно случайна.

9 Deadwood
Този тип трейлъри е много характерен за едночасовите драми на HBO - централните герои са извадени от сериала и поставени в повече или по-малко абстрактна среда. В редица случаи като Six Feet Under и Big Love, трейлърите се оказват трагикомични топки захарен памук, от които да ти се додрайфа. В горния случай обаче, иронията, която човек ще долови, ако е наясно със самите герои, спасява всичко. Както и единственият надпис: June.

8 The Wire
Много енергично поднесен трейлър и доста добър избор за музикален фон (Duran Duran с кавър на White Lines на Melle Mel), плюс репликата на сериала в устата на главния герой... Почти се е получило.

7 Big Brother 4
Шок - нешок, крадено - некрадено, обаче рекламата на четвъртия сезон на българския Биг Брадър неочаквано се оказа най-доброто нещо, раждано някога от TV-advertizing-а в чалгарската ни родина. Типът зад нея май се казваше Димитър Митовски, който после се опита да се прави на истински кинаджия, но не помня с "Мисия Лондон" докара ли го до Магърдич Халваджиян на приспивателни или не. Във всеки случай, в горната реклама има напън за мно'о арт, който се оказа в трагикомичен контраст с пълната селяния в сезона (има ли нужда да изброявам - Мартин, Филю, Цецо, Манол...). Между другото - третият сезон на предаването, който е най-изродското нещо появявало се на телевизор в планетарен мащаб и трябва да бъде включено като задължителна част от университетските програми по психология, също имаше трейлър, който с малки изключения изглеждаше като правен извън България.

6 Lost
Забавното в случая, е че това е инициатива на испанския канал Cuatro, който е поръчал на студиото boolab да сглоби кадри от предните сезони на фона на компютърно генерирана дъска за шах, поема на Хорхе-Борхе и Everything in Its Right Place на Radiohead. След това на ABC дълго време им пареше под лъжичката, когато цял свят ги подиграваше, че някакви забутани испанци са им показали как се рекламира шоу. Единственият изход за тях беше да признаят поражението и да дублират трейлъра с гласа на Тери О'Куин за задокеанско използване. Не че нещо, но CG-то в промото е малко по-добро от това в самия сериал.

5 Game of Thrones
Чест им правят на HBO няколко неща: нито веднъж в рекламната кампания на този сериал те не показаха cheapo-slo-mo; нито се напънаха да жънат епика, където не са я сели; нито пък залепиха алтернативно-рокаджийско парче, за да докарат памперсите на потенциалната аудитория до навлажняване. Накратко, нито един от трейлърите не попадна в категорията на тези от вчерашния низ от посредственост. Горният е в споменатата стилистика на типичните HBO-promos, в която героите се изреждат да говорят разни глупости на естетически издържан фон. В случая обаче, монтажът е перфектен, сетингът с трона - доста добра идея, а гвоздеят на програмата са разтварящите се криле на финала, които ме карат да си задавам резонния въпрос от какъв зор в останалите трейлъри трябваше да гледаме рояка компютърни гарги на фона на комично изглеждащи облаци. Примерно тук (което е един от по-приличните по-конвенционални трейлъри на сериала). И един ташак, който ако се беше появил 3 дни по-рано, щеше да влезе в онази класация:

4 HBO 2010-2011 promo
Това не е трейлър на сериал или TV-предаване, а един от обзорите върху бъдещата (вече сегашна) програма на кабеларката, който омесва върху драматичен музикален фон традиционните неща, излъчвани по HBO - от хитови филми, през боксови мачове и пелтеченето на Bill Maher, та до сериалите им. Предишните реклами от тоя сорт винаги минаваха границата на захаросаността и мелодраматичността, но тук е пипано много внимателно. От стилистиката на преходите между кадрите, през подбора и напасването им с музиката, та до шрифта на надписите, ако щете... Моментът, в който се появява AVATAR ми действа физически на стомаха. Единственият проблем се случва, ако се заслушате в текста в началото (Kettering на Antlers) - явно тази свръхдепресарщина изобщо не е била фактор.

P.S. Това съвсем последно промо също не е лошо с абсурдно задъхания монтаж, макар и песента да работи значително по-зле. Във всеки случай - настоящият рекламен отдел на HBO си върши работата доста съвестно:

3 Boardwalk Empire
Най-добрият сериал на HBO (и по принцип) от финала на Сопрано насам. В този трейлър вече наистина си говорим за cinematic подход, който откъм звук и монтаж може да дели черга с кинаджийските трейлъри. И естествено - THE FUCKING ENDING!

2 Hung
Лятното комедийно попадение на HBO има изкъртващ тийзър за втория си сезон. Мисля, че няма нужда от повече коментар.

1 Planet Earth / Life

Двата документални сериала на BBC без съмнение са най-кинематографичният поглед върху Земята и живота по нея, появявал се на малък или голям екран. Повечето игрални филми могат само да мечтаят за подобна операторска работа (при много трудни локации, с изобретателен подход и иновативни техники), музика, безупречно изваждане на максимума от животинската драма, и... истинска природна епика. Три трейлъра, които могат да дадат бегла представа как тези 20 часа брутално спират дъха във всяка своя секунда:



Утре: Trailer week / An Epic of Epic Epicness.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.