20 юли 2012 г.

38 Кланица в САЩ на премиерата на Тъмния Рицар

The Dark Knight Rises вече преобърна киното, но не по начина, по който това трябваше това да се случи. Маскиран изрод с противогаз е открил огън на среднощна премиера на Тъмния Рицар: Възраждане в Аврора, Денвър. 12 човека са загинали, 50 са ранени. Поне доколкото ми е известно, това е най-жестоката криминална проява в историята, възбудена от филм и със сигурност ще промени много неща. Интересното е как франчайзът на Нолан успя да извади най-долните страсти у хората... След като Хийт Леджър се нагълта с хапчета, явно след преработване върху персоната на Джокера, сега се очакваше нещо по-безобидно като част от рекламната кампания на края на трилогията - примерно Крисчън Бейл да набие Уоли Фистер. Но уви. Форумите на imdb в последно време бяха буквално непоносими с бликащата от тях фанатична фенбойщина, каквато никога не съм виждал проявена за какъвто и да било филм в такива кошмарни пропорции. От седмица и нещо първите 20 поста на imdb са от последните 2 минути, като човек може да направи доста подробна класификация по степен на умопобърканост на масите. Разваленитедомати пък спряха коментарите за филма под ревютата на кино-критиците, защото започнаха да се носят систематични смъртни заплахи към авторите на негативните такива. Въпросът е какво имат да кажат сега хората, които просто махваха с ръка и казваха, че всичко това е някакъв майтап. Америка наистина е полудяла.

Какви ще са дългосрочните последствия от този ужас е рано да се каже, но няколко неща са сигурни. Първо: чао космически бокс-офис. Хората буквално ще бъдат обръщани с хастара навън преди да влезнат в кината, а отвън ще пазят полицейски отряди. Ходенето на Батман се Възражда ще се превърне в ходене на война, от която се раздваш, че се връщаш жив.

Представям си каква паника в момента цари във финансовия отдел на Уорнър. Въпросът е какво ще се случи сега: отмяна на премиерата? [Update: това вече се случи във Франция.] Или ще подходят като Слави Трифонов - "Драги зрители, предаваме наживо. Днес се случи терористичен акт на територията на България. А сега е време за реклами"?

Второ: най-кървавият акт на насилие породен от филм, всъщност е заради PG-13 франчайз, в който няма капка кръв. Което води директно до абсурдните правила на MPAA, които решават кое е безопасно за гледане от непълнолетни и кое е заплаха за психиката им. Естествено, вината е изцяло върху физическия извършител на престъплението (който не е малолетен - бил е, когато се е появявал Батман в началото), както е естествено, че психопатия винаги ще има независимо от това накъде отива изкуството. Но тази трагедия поставя под въпрос цялата функция на филмовите рейтинги, от страна на Асоциацията, която работи с формули, вместо с усет. Повече от 1 fuck = R. Рана, от която тече кръв = R. Голи цици или задник = R. От друга страна: Масирани кланета без капка кръв = PG-13. Стилизирано фентъзи насилие = PG-13. Тежка тематична обремененост = PG-13. Наличие на unsettling греой като Джокера = PG-13. Системата е тотално сбъркана - не само, че е основа за тънки сметки по отношение на бюджет и бокс-офис, и ни лишава от авторски високобюджетни филми, но и на практика не изпълнява функциите, които трябва да изпълнява.

Имам усещането, че катастрофата с Батман ще направи нещата още по-лоши в този план. Студията ще си кажат: на Отмъстителите и Спайдърмен всички се забавляваха, а после пяха и танцуваха задружно; преди Батман интернет се пръсна от злокобна фенбойщина, а след това една дузина хора бяха избити. Край на "сериозните" комиксови филми. Което е на една крачка разстояние от "край на високобюджетните сериозни филми".

Интересно е как нещата се обърнаха за една нощ... Всички бяха замаяни от подхода на Нолан към помрачаване на типичния комиксов филм. Новият Супермен определено пое в тази посока, а не е като да нямаше жалки имитации досега (Х-Мен: Първа класа, новият Спайдърмен). Сега по всичко личи, че студията ще се обърнат на 180 градуса за отрицателно време - пак към безобидната разноцветна педерастщина, на която се забавляваш, и която не те бута към тъмни мисли.

Развитието предстои.


38 коментара:

  1. Ебаси.
    От друга страна, някаква криза би могла малко да раздвижи тази безумно инертна холивудска система, която описваш. Дано само да не вземе да си възстанови равновесието с онова, с което си завършваш спекулациите, че тогава, встрани от глупостите, на които ще се нагледаме в следващите години, ще научим и че статуквото просто *не може* да се промени - че си има някакво дзен-ядро, което няма да помръдне, ако ще да вкупом да избомбят главните офиси на Юнивърсъл-Парамаунт, Сони, Дриймуъркс и Фокс.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опасявам се, че нещата ще се променят към по-лошо чисто от артистична гледна точка.

      Как всичко това обаче ще рефлектира върху персоната на Нолан, който вече почва буквално да се превръща в холивудски мит, просто нямам идея...

      Изтриване
  2. Ако ще цяло кино да гръмнат, не вярвам нещо да се промени. И по-добре, щото би могло само към по-лошо. Ще поскърбят малко, ще подебатират, ще пооплюят малко съвременния социум и после всеки ще продължи да си върши работата, щото требе да се яде.

    ОтговорИзтриване
  3. Визирах основно промяна в критериите за PG-системите, но да, едва ли.

    ОтговорИзтриване
  4. Ако нещо добро излезе от цялата тази история, то ще е спирането на работата върху новия римейк.

    А относно MPAA филмът "This Film Is Not Yet Rated" предлага доста храна за размисъл.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма да спрат работата по рибуута, просто ще направят рибуута по-близък до неоновата беззъба безобидна бутафория на Шумахер.

      Изтриване
  5. Тъй като спомена рейтинг системата в Щатите - "This Film Is Not Yet Rated", за който се интересува от темата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, доста е показателен. Може да мине за пълноценна комедия.

      Изтриване
  6. Според мен Батмана на Нолан не е по-мрачен от този на Бъртън.

    Иначе.. Човешкия фактор не прощава никога..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Обаче се прави на по-мрачен много успешно.

      Изтриване
  7. https://images.4chan.org/v/src/1342816290619.jpg

    Ох, не е смешно, знам..

    ОтговорИзтриване
  8. Рейтинговата система не работи, защото замисъл й не е да работи. Както и системата в самия свят - тя може много лесно да се вкара в ред (по цял свят, защото е мит, че тя не функционира само в България), но никой няма интерес от това.

    Колкото до Батман, не знам защо използваш всеки възможен случай, за да направиш сравнение между старата и новата поредица в ущърб на старата.
    И не пиша това само защото съм фен на Батман от малък, а защото старите филми са доказуемо по-добри от новите. Нолан има прекрасни филми, но трилогията му за Батман просто не е от тях.
    Батман е класически комикс и филмираната версия трябва да оставя чувство за "нарисуваност", за някаква доза мрачна театралност, колкото и нелепо да може да изглежда това в настоящия век и новите тенденции. Първите 3 Батмана са класическия пример как трябва да изглеждат филмите за този герой - комиксово, с неповторима атмосфера, че се намираш на границата между реалността и измислицата.
    Готъм на Нолан е излишно мрачен (за разлика от Готъм на Бъртън, където всичко беше "нарисувано" мрачно), даже не толкова мрачен, колко убито сив и безлично дърводелски. Сякаш цял екип се е състезавал да направи възможно най-дърводелския декор. Не се чувстваш въвлечен в тази атмосфера. Батман е като водосточна тръба, костюма му смуче, гласа му смуче, дори смениха класическата му емблема с жълтичкото, която работи толкова по-добре отколкото новата, която е такава каквато е, явно защото всичко в тая трилогия трябва да е сиво, duuuh! Дори в самото заснемане липсва свелитна, сякаш всичко цели да те смаже. Не разбирам как това е "нов преглед над историята", нито как е "променило разбирането за Батман". Нищо чудно, че се случи това, което се случи в Денвър - този филм води до тежки форма на депресия и липса на цвят в живота. Просто защото НЯМА такива в себе си. Всичко в него е убито, всичко в него е или сиво, или кафяво или черно. Батман ВЕЧЕ е убит след тази поредица, дори да не бъде убит от сюжета й.

    Изобщо, не мога да разбера откъде се пръкна този изкуствен hype около новата поредица. Само защото е Нолан ли?
    Да не говороим за Жокера на Леджър, около който също имаше hype, само защото след това пукна. Да се сравнява този образ, с този, който изигра Джак Никълсън говори за липса на интелект.

    И куп други работи, но има ли смисъл... Публиката е промита с нейното, аз с моето и така.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се, че това обвинение за първите 3 Батмана не е към мен, защото и аз имам сантименти към тях (да, вкл. и към третия).

      Това, което Нолан направи в никакъв случай не е за подценяване. Батманите му имат много, МНОГО проблеми, но приземяването и реализмът не са сред тях. Просто алтернативна трактовка, съвсем отделно от бъртъновата, която има място под слънцето в същата степен.

      Абсолютно съгласен съм с това за скучния им изглед, но то това е характерно за всичко на Нолан (и съм последният, който би го оправдал за това).

      Хайпът по Нолан по-скоро дойде с TDK, не обратното.

      Изтриване
  9. О, нещо което пропуснах и ще съжалявам за това ако не се самодопълня!
    Транспортните средства на Батман! НЯМА такъв fail в киното! Не можеш да си гледал първите 4 филма и да си попил онази атмосфера и да харесаш тези КУБОВЕ и ПАРАЛЕЛЕПИПЕДИ с гуми! Това нарочно ли е направено толкова убиташки? Единственото адекватно обяснение е, че това може да е психологически експеримент.
    НЯМА извинение за този безподобен fail.

    ОтговорИзтриване
  10. "Първите 3 Батмана" Е, тука ме изгуби. За мен Батман Форевър е може би най-тъпия филм в историята на киното.


    Нолановият Батман има своите достойнства, но не му е мястото да ги изреждаме тук.

    Не се чуствам длъжен да обяснявам, защо ги харесвам много повече от тези на Бъртън.

    ОтговорИзтриване
  11. Най-много обичам някой да се изхвърли с нещо подобно на "Батман Форевър е може би най-тъпия филм в историята на киното" (което очевидно е unnecessary overstatement) и после да каже "не съм длъжен да се аргументирам" :) Да, прав си че не си длъжен, но просто не е сериозно да се правят такива изказвания просто във въздуха и да не последва нищо след тях освен азот. По-добре просто не казвай нищо.

    Anyway, коментара ми не беше към теб in the first place, а към автора на блога.

    ОтговорИзтриване
  12. Трудно ми е да повярвам, че се замесвам в дебат относно филмовите качества на Батман Завинаги... Ама айде - пускам си го сега пак за да си припомня какво значи истински ужас. Ще драсна някой ред в последствие.

    ОтговорИзтриване
  13. Ох, не мога.. Джим Кери ще ме довърши.. Ако той не ме довърши, сценария ще ме довърши. Появява се някакъв 'изобретател', който пробутва психотична кутия и целия град веднага скача на въдицата. Това ли трябва да е сюжета на филма? О_o Не, това безумие не заслужава коментар. Най-доброто, което може да се каже за него е, че на моменти наподобява някакъв сюреалистичен кошмар. Всякакви намеци за идея или сюжет са напълно излишни.

    Не, в момента не мога да се сетя за по-тъп филм. Дайте ми нещо на Ед Ууд да се освежа, моля ви.

    Да, знам, че това не са аргументите, които може би търсиш, но не знам какво да кажа.

    'Kiss of the rose' не е лоша песен?

    ОтговорИзтриване
  14. Нолан направи нещо, което никой режисьор преди него не е направил с Батман. Нолан взе най-важното за героя си, сред хилядите му интерпретации, и създаде наратив, който е едновременно пленителен, логичен и в крайна сметка задоволитен и най-важното - постави Батман и Брус Уейн където им е мястото - точно по средата на една стройна и елегантна митология.

    Бъртън както винаги направи два свои си филма, в които има някакъв персонаж на име Батман, който реално не получава никаква истинска трактовка, нито търпи каквото и да било развитие. Филмите стават, защото въпреки всичката си безсрамна ексцентричност, Бъртън си го може. Донякъде.

    За Шумахер няма какво много да се каже. При него нещата просто се случват. Обикновено едно след друго, ама не бих разчитал на това. Не, наистина не ми се задълбава в дискусии на тема - защо Шумахеровия Батман е един от най-големите провали в историята на киното...

    ОтговорИзтриване
  15. Нолан за трагедията:

    “Speaking on behalf of the cast and crew of The Dark Knight Rises, I would like to express our profound sorrow at the senseless tragedy that has befallen the entire Aurora community. I would not presume to know anything about the victims of the shooting, but that they were there last night to watch a movie. I believe movies are one of the great American art forms and the shared experience of watching a story unfold on screen is an important and joyful pastime. The movie theatre is my home, and the idea that someone would violate that innocent and hopeful place in such an unbearably savage way is devastating to me. Nothing any of us can say could ever adequately express our feelings for the innocent victims of this appalling crime, but our thoughts are with them and their families,”

    Стандартен прес-релийз, точно като на Обама. Трябваше да каже нещо от рода "Извинете, следващият ми филм е романтична комедия".

    ОтговорИзтриване
  16. "Батман Завинаги" има един от най-сполучливите декори, който някога сме виждали и вдъхва невероятна атмосфера на всеки един кадър. Просто те закотвя към вибрацията на Готъм.

    Джим Кери е едно от най-сполучливите попадения за злодей в Батман-филм (след Никълсън), защото анти-героите в него трябва да бъдат точно такива - абсолютно психо с антураж от своите многобройни и изчанчени gadget-и. Те владеят Готъм на принципи, които рядко се подчиняват на законите на реалния свят, защото историята е нарисувана - хубавото в нея е, че тя НЕ се цели да бъде реална. Може би това е огромния проблем на "Черния рицар" и чак сега успявам да го формулирам успешно за себе си. Той е тооооолкова приземен и математически, че е като торба пясък падаща от Емпайър Стейт Билдинг (апропо, Ню Йорк е прототип на Готъм). Готова да се заземи с цялата си тежест, защото "това ще го направи по-стойностен и близък до нас".
    Не го прави такъв. Прави го кух като куха метална тръба, какъвто е и самия филм - изграден върху механистично скеле от праволинейни интерпретации без всякакъв цвят.

    От друга страна не знам дали осъзнаваш, но ти търсиш дълбочина на образ и сценарий във филм за КОМИКСОВ герой, в която най-голямата дълбочина, която някога ще откриеш е лошия да хване добрия и впоследствие - внимание (twist!) добрия да обърне нещата в последния момент и да ебе майката на лошия. Когато имаш дадена поставена рамка (в случая правиш филм за образ изграждан с години на комикс-ниво) не се правиш на визонер и не наемаш хореографи, които ще генерират безспирен fail на визуално ниво, взимайки за прототип на батмобила консерва от "Русенско варено". Feel me? Не съм праволинейно дърво, което държи всичко да е по книга до буквата, но Нолановата интерпретация е просто ТВЪРДЕ далеч от истината и праща нещата на ниво неразпознаваемост. Защото ако във филма нямаше човек с костюм, който да наподобява батмановия, нямаше да разберем кво гледаме даже. Дори самото заглавие на филма не е "Батман" for fuck sake!

    Какво развитие искаш у герой, който е на практика безсмъртен в своята вселена, нищо че е най-обикновен човек? Това не е "Отчаяни съпруги", а е Джеймс Бонд на карнавал и с малко по-fancy оръжия.

    Ценността на първите Батмани е, че те вкарват в паралелна реалност, която е сякаш е само малко извън фаза с нашата реалност, но в същото време разпознаваш дупката между двата свята именно по psycho-декора и държанието на злодеите или пък най-малко - интериора на техните бърлоги, който е между psychedelic и lollypop, осбено в третия филм или калсически анимации.
    Тук дори нямаме адекватна бат-пещера, имаме няква тъпа подземна лаборатория в бяло, в която кой знае какво прави Моргън Фрийман, защото трябва да има негър във филма. Основни архетипи са сменени, което е кощунствено.

    "Нолан направи нещо, което никой режисьор преди него не е направил с Батман."

    Fuck yeah! И още как! Нолан явно мрази Батман, защото уби усещането за неговата рисуваност, която го правеше това, което е. И тъпото е че режисьорите на рибуутите оттук нататък сигурно ще изпадат в състояние на прелест и ще копират това (защото това е Нолан уооооооу), а не онова, което е априори.
    Fuck this bullcrap.

    ОтговорИзтриване
  17. Е, не мога да отрека, че си подходил доста по-усърдно от мен с задачата си.

    Иска ми се да можех да подходя по-подобаващо към труда ти, но просто при мисълта за Джим Кери и ми става твърде много. Не знам за теб, може да ти го дига тоя безмислен цветен панаир който е Б-З, но на мен ми се повръща. Имам силно предубеждение, че си гледал филма като малък и ти е харесал и така и не можеш да се отърсиш.

    Не отричам, че наблюденията ти са сравнително правилни. Да, сюжетите на Нолан са безумно излчислени, дори може да се каже "математически", но да извеждаш това като негатив не го разбирам. Аз лично съм голям фен именно на неговия "математически" подход. Всичко при Нолан е по местата си.

    Уф, не разбирам защо си губя времето в спор, който сравнява шедьоврите на Нолан, с боклуците на Шумахер.За мен Нолановия Батман е изключително близко до съвършенството. Всички други издания за Батман ми докарват спазми. И пари да ми плащат не мога да изгледам Б-З от до, докато в курса на дискусията взех, че се загледах за n-ти път в ББ и едва се спирам да не го догледам.

    Няма смисъл от този спор. Мен не ме бива да анализирам филми, а и ти едва ли ще си промениш мнението, дори и да успея да формулирам достойнствата на Нолановата интерпретация задоволително.



    Впрочем.Моите уважения към часа ви на лягане. Fuck normal people.

    ОтговорИзтриване
  18. Последно. За мен Нолан прави изкуство.На Бъртън също му се получава, но аз лично не съм му голям фен. Единствено Ед Ууд му признавам за истинско постижение.

    Но да сравняваш тази детинщина БЗ, в която актьорите се гърчат като някакви кретени от "комиците", при липсата на каквато и да била мотивация или какъвто и да било смисъл в героите ми. Детинщина, в която няма отправна точка за интерпретация на какъвто и да било смисъл; та дори няма и интрига. Да сравняваш тази детинщина с филмите на Нолан за мен просто е абсурдно.

    "Какво развитие искаш у герой, който е на практика безсмъртен в своята вселена, нищо че е най-обикновен човек?" Само дето в света на Нолан не е.

    "От друга страна не знам дали осъзнаваш, но ти търсиш дълбочина на образ и сценарий във филм за КОМИКСОВ герой, в която най-голямата дълбочина, която някога ще откриеш е лошия да хване добрия и впоследствие - внимание (twist!) добрия да обърне нещата в последния момент и да ебе майката на лошия."

    Подобен коментар, можеш да изкажеш за който и да е филм и в случая не си прав и Нолан те опровергава напълно. Интригата в случая, не е дали добрия ще победи лошия или дори как. Интригата е да създадеш реалистични герои, които изповядват идеали, сходни на нашите собствени и да поставиш тези герои пред (сравнително) реалистични изпитания, които поставят под въпрос всичко за което се борят.

    От край време основният смисъл в литературата и киното е бил да можеш да се поставиш на мястото на главните герои и да научиш нещо за себе си в този процес. Именно това е, което Нолан прави сензационно добре. Създава реалистични герои, с реалистично поведение,които поставя в крайно интересни (и често на границата на възможното) ситуации.

    "Не съм праволинейно дърво, което държи всичко да е по книга до буквата, но Нолановата интерпретация е просто ТВЪРДЕ далеч от истината и праща нещата на ниво неразпознаваемост. "

    Нолановия Батман е в пъти по-близко до оригинала от комиксите (което е изключително важно и положително), в което можеш да се убедиш и сам, стига ти да направиш една анкета в някой по-голям фен-сайт. Прост пример е,че Нолановия Батман не убива никого за 2 филма, докато този на Бъртън е меко казано побъркан социопат. За Батмана на Шумахер няма какво да коментирам; такъв герой не съществува изобщо.

    Батмана на Нолан е перфектният супер-герой, поради много причини, но основно защото е разбираем, истински идеалистичен и всеки от нас може да се асоциира с него и да съпреживее чисто човешките му драми и перипети. Това само по себе си е достатъчно за да отдели Нолановия Батман като едно стойностно произведение на изкуството, за разлика от предшествениците му. Тези фактори напълно отсъстват в предишните 4 филма. НАПЪЛНО.

    ОтговорИзтриване
  19. Всъщност, една от най-големите ми критики към Батмана на Нолан е именно, че е прекалено верен на комиксите (точно обратното на това, за което претендираш).

    Смятам, че ако Нолан имаше малко повече топки, освен изключителния си талант, можеше да фокусира още по-ярко върху Уейн и психопатията му, и да го изправи пред по-разнообразни и неочаквани препятствия, които да изкарат на преден план всичката скрита проблематика свързана с архетипния му първоизточник.

    Но честно казано, и така съм доволен. Някои обвиняват Нолан в липса на характер; аз приемам, че за него е по-важно да даде на публиката си, това което очаква от него, отколкото да си развява оная работа. За което го уважавам много и смятам, че популярността му си е напълно заслужена.

    ОтговорИзтриване
  20. Бъртъновите Батмани са си типично в негов стил с леко готическа атмосфера, без задълбаване в персонажите. И да - харесвам ги, всъщност заради тях станах фен на Батман. Тези на Нолан са обаче съвсем различни и според мен в положителна насока, защото наистина правят образа на Батман по-реалистичен и наистина е по-близък до комиксите, особено до тези на Милър. А за тези на Шшумахер - ми тва са си детски филмчета, особено Батман и Робин не мога да го възприема насериозно. Той е на принципа - луд на шарено се радва и детска радост.

    ОтговорИзтриване
  21. Честно казано, не мисля, че под статия за такава новина трябва да се прави сравнителен анализ на батманите на Нолан и Шумахер.
    За протокола, имам известен сантимент към "Батман завинаги", понеже бях в трети или четвърти клас, когато го гледах за първи път. В кино "Изток". Поради незнайни причини картината беше напълно квадратна - изрязана отстрани, в смисъл, но му се изкефих подобаващо, а и бях първият от класа, който го гледа, което за кратко ме направи популярен :)

    Както и да е, особено гадното е, че изродът е казал на полицията, че е Жокера:
    http://atlantablackstar.com/2012/07/20/batman-shooter-james-holmes-told-police-he-was-the-joker/
    Или поне това е едно от многото особено гадни неща в целия особено гаден случай.
    Както и да е, основното, на което се надявам, е този случай да не се повтори никога. Филмът трябваше да е събитие, завършващо може би най-сериозната поредица комиксови филми в историята. Вместо това ще бъде запомнен с изявата на психопат с автомат. За съсипаните животи изобщо и не искам да се замислям.

    Поне да се надяваме, че малоумниците от МРАА ще преразгледат системите си за рейтинг и вместо да броят псувните, капките кръв и женските вторични полови белези, ще се научат да оценяват действителното съдържание на филмите. Не може "Влюбеният Шекспир" да е в една категория със "Списъкът на Шиндлер"...

    ОтговорИзтриване
  22. Съгласен съм напълно.

    ОтговорИзтриване
  23. Beast, не смятам да споря с теб повече :) За мен поредицата на Нолан е трансхуманизъм без жизнена есенция. Всеки има право на мнение в крайна сметка.

    Колкото до самата тема. Истината е, че на никой тук не му пука за жертвите отвъд някакво цъкане с език. Нито някой от нас е запалил свещичка, нито сте го мислили преди да заспите. Така че да не бъдем лицемери теоретизирайки каква огромна трагедия е това. Всъщност в Америка такива неща се случват всяка седмица и истинския позор е че чуваме за това, само защото е на премиерата на някакъв тъп филм. Обикновено такава новина дори не стига до България ако се случи в някое от предградията. Така че ви препоръчвам да започнете да си задавате истински въпроси, а не да повтаряте като папагали медиите.

    Лудостта е основна характеристика на този свят. Дали се случва в киносалона или в Иран... ами разликата е само в главата ни. Тогава защо тежестта, която им отдаваме е различна?
    Защото това е блог за кино ли?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знам колко е яко да си цинично готин тип, който е толкова над нещата, че няма на къде повече...
      От опит знам.
      Знам, обаче, и колко е тъпо при някоя такава трагедия да се изцепи някой и да каже "ама то и в Иран трепят хора"/"ама децата в Сомалия гладуват"/"ама знаете ли колко загиват при намсиквиси обстоятелства"... Да, знаем. Но тази тема не е за загиналите в Иран. Да се правят опити да се омаловажи смъртта на дванайсет човека по този начин е просто... пошло. Съжалявам. Десетки семейства са белязани доживот от психопат, мислещ се за образ на актьор, който се отрови по време на снимките на филма, в който го изигра.
      Когато разбрах за това, на мен ми стана гадно, много при това. Както ми стана гадно и за загиналите в Бургас преди няколко дена. Както ми става гадно горе-долу всеки път, когато науча за загинали по подобно нелеп начин хора - нещо, заради което, впрочем, внимавам какви новини чета.
      Още по-неприятното е, че трагедията е свързана с едно от най-чаканите произведения на изкуството в последните три-четири години.

      Що се отнася до "Батман завинаги"... Ами сори, ама в този филм Батман разбра, че злодеят се казва Едуард Нигма, защото "енигма" било синоним на "загадка" - което пък е безумие по всички възможни параграфи. Харесвам филма, но... А продължението е още по-зле в това отношение. И ти си тръгнал да ми го поставяш над филмите на Нолан??? `айде моля. И те си имаха абсурдите, но...
      А хайпа по Нолановия Жокер си го имаше далеч преди смъртта на Леджър. Може въпросната смърт да е помогнала за популярността на образа, но далеч не е единствената, нито дори основната причина за нея.

      Изтриване
  24. Дали имам интерес да ти се правя на цинично готин тип, за да генерирам конфликт или мускули, мм? В някъв блог :) Просто казах нещо, което е очевидно за всеки завършил 12 клас. Лицемерието е главния знаменател на това общество. Пак казвам - истинската трагедия на тези неща е, че им обръщаме внимание, защото са се случили на премиера на филм, а не защото са се случили in general.

    Ако си искрен за чувствата ти - congratulations - you're one of a kind. No irony. Друг въпрос е дали това е ценност, а блога за това вече не е тоя наистина.

    За "произведението на изкуството" разбрах вече. Ноланов Батман или "Метрополис" на Фриц Ланг - same feeling. Ако ще са депресии поне да са от истински класик.

    Peace out.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Btw, нека го кажа директно - този пост касае изцяло филмовите последици от тази трагедия и това е единствената причина да бъде пуснат. Скипването на моралното отсъждане "това е много кофти случка, нека замълчим за минута в памет на жертвите" не е проява на цинизъм, защото е очевидно, че подобни случки са кофти, независимо дали се случват в Колорадо, в Сирия или в Бургас.

      Изтриване
  25. "Лицемерието е главния знаменател на това общество." Тук поне си много прав. Но няма какво да се направи.

    ОтговорИзтриване
  26. Аз пък открито си признавам, че не ми пука грам за каквито и да било убийства, инциденти, антентати или каквото и да било. Човечеството има много по-големи проблеми за момента.

    ОтговорИзтриване
  27. Ех, ето поне един човек си призна. Респект за това, не се среща често.

    Silver, разбира се че цялата енергетика около тези неща са кофти, но дали значат нещо е съвсем друг въпрос.

    Филмовите последици за самата продукция ще бъдат налице. Imprint-ът от историята вече е твърде голям в колективното съзнание и медията се погрижи за това. А ако забелязвате тя се грижи за различни неща с различен интензитет. Най-умелия маркетингов ход в момента (а ако щеш и морален, ако можем да говорим за наличие на морал в Холивуд въобще, а и като концепция изобщо) е филмът колко се може по-бързо да се насочи към direct-to-DVD-вариант.
    Другият вариант (който въобще не изключвам предвид, че говорим за Щатите) е това да изиграе ролята "жертвоприношение към боговете" и хипнотизираните маси да се наредят на още по-голяма опашка само за да могат да кажат, че после са оцелели от хипотетична касапница. Извратено, но възможно. И все пак малко вероятно предивид, че американеца винаги е бил контролиран със страх.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това дали Уорнър ще обявят приходите си днес или утре, дали ще има отменени премиери по света, и дали средният американски пуканкояд ще се почувства супергерой, че е оцелял още една прожекция на TDKR, не ме занимава особено. Интересува ме как този инцидент ще повлияе върху решенията на костюмите с парите, щото от тях зависи какви филми гледаме.

      Забавното е, че беше много тренди да се правиш на тематично дълбок и сериозен на гърба на супергерои. Сега се оказва, че това причинява някакъв непредвиден демидж на обществото - някакъв хлапак, който се има за Джокера стреля по хора в киносалон. При това, също така, имаш пресния пример на Отмъстителите, които някак успяха да се превърнат в най-касовия филм след цирковете на Камерън, при това бидейки съвсем откровено комиксови и супергеройски.

      Аз знам какво предпочитам, де - ама Шаямалан вече направи Unbreakable, та тоя жанр е малко или много затворена страница.

      Изтриване
  28. То ако на човек му пукаше за такива неща, то при мисълта за това, че 1 милиард души нямат какво да ядат (и то само защото нямат пари, докато всъщност храната не е проблем), а поне 50 милиарда животни си прекарват живота в клетки, тъпкани с антибиотици за да не умрат преждевременно (което също е напълно ненужно), човек освен да изперка не знам какво друго му остава.

    ОтговорИзтриване
  29. Само аз ли намирам за напълно излишно някакви хора тук да си повтарят едни на други за какво им пука или за какво - не, и да редят азбучни твърдения със съдбовен тон?

    На темата за това кой по кого стреля и колко хора умират от глад пък толкова да не й отива оста "пука ми/ не ми пука", особено под тоя пост...

    ОтговорИзтриване
  30. Christian Bale visits 'Dark Knight Rises' shooting victims in hospital
    Не, не за да ги довърши. За да могат хората да се снимат с него за спомен.

    ОтговорИзтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.